مبانی نظری و پیشینه تأثیر سرمایه‌ ی اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

مبانی نظری و پیشینه تأثیر سرمایه‌ ی اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی

۸ بازديد ۰ نظر

مبانی نظری و پیشینه تأثیر سرمایه‌ ی اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تأثیر سرمایه‌ ی اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی مبانی نظری و پیشینه تأثیر سرمایه‌ ی اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی مبانی نظری و پیشینه تأثیر سرمایه‌ ی اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگیدانلود مبانی نظری و پیشینه تأثیر سرمایه‌ ی اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی مبانینظریو

-------

مبانی نظری و پیشینه تأثیر سرمایه‌ ی اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی
مبانی نظری و پیشینه تأثیر سرمایه‌ ی اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 46
حجم فایل: 0
قیمت: 57200 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 46 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏مقدمه‏ 10
‏تعاریف و نظریه های سرمایه اجتماعی‏ 11
‏2-2-1- بوردیو‏ 12
‏2-2- 2- لین‏ 13
‏2-2-3- کلمن‏ 14
‏2-2-4- پاتنام‏ 14
‏2-2-5- فرانسیس فوکویاما‏ 15
‏تعاریف و مفاهیم کسب‏وکار خانگی‏ 20
‏2-3-1- انواع مدل‏های کسب‏وکار خانگی‏ 22
‏2-3-2- چالش‌ها و موانع توسعه مشاغل خانگی‏ 24
‏2-3-3- کسب‏وکار خانگی در ایران‏ 24
‏2-4- تحقیقات خارجی‏ 25
‏2-5‏- ‏تحقیقات داخلی‏ 29
‏2-6- جمع بندی‏ 34
‏2-7- چارچوب نظری و مدل مفهومی پژوهش‏ 35
‏2-7-1- اعتماد‏ 36
‏2-7-2- شبکه‏ 37
‏2-7-3- هنجار‏ 38
‏2-8- مدل زیر بنایی پژوهش‏ 39‏
‏2-9- خلاصه فصل‏ 40
‏2-1-مقدمه
‏از زمان سقوط دیوار برلین توجه فوق‌العاده ای به چند موضوع مرتبط با یکدیگر از قبیل سرمایه‏ی اجتماعی، جامعه‏ ‏ی مدنی، هنجارهای اجتماعی و اعتماد، به عنوان مسائل عمده‏ ‏ی دموکراسی معاصر معطوف گردید (فوکویاما، 1379: 9). ‏سرمایه‏ ‏ی اجتماعی در جوامع و سازمان‌های نوین از اهمیت ویژه‏ ‏ای برخوردار می‏ ‏باشد و برنامه‏ ‏ریزان با شناخت میزان سرمایه‏ی اجتماعی خود در ذهنیت مخاطبان می
‏ ‏توانند، برنامه‏ ‏های آتی خود را سامان‏ ‏دهی نمایند (کامران و دیگران، 1389: 21). سرمایه‏ی اجتماعی همچون مفاهیم سرمایه‏ی فیزیکی و سرمایه‏ی انسانی (یعنی ابزار و آموزش‌هایی که بهره‏وری فردی را افزایش می‏دهند) به ویژگی‏های سازمان اجتماعی از قبیل شبکه‏ها، هنجارها و اعتماد اشاره دارند که هماهنگی و همکاری برای کسب سود متقابل را تسهیل می‏نمایند ‏(‏پاتنام، ‏۲۰۰۰‏: ‏۶۷‏). سرمایه‏ی اجتماعی سود سرمایه‏ ‏گذاری در زمینه‏ی سرمایه‏ی فیزیکی و انسانی را افزایش می‏دهد. در جامعه ای که از نعمت سرمایه‏ی اجتماعی چشمگیری برخوردار است، همکاری آسان‌تر است (ناطق پور و فیروزآبادی،1384 : 61-60).‏ با توجه به تقاضای فزاینده برای کسب‏وکارهای ارائه دهنده خدمات و نیز با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیکی اخیر، فرصت‏ ‏های کسب‏وکار خانگی نامحدود و پایان ناپذیر به نظر می‏ ‏رسند. این نوع کسب‏وکارها از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند، به گونه‏ ‏ای که فرد می‏تواند در کنار خانواده‏ ‏ی خود اقدام به فعالیت شغلی نماید و نیز فرد از استقلال برخوردار گردیده و در واقع رئیس خود به حساب می‌آید (غلامی و احمدپور داریانی،1386 :3). ‏از آنجایی‏ ‏که سرمایه‌ی اجتماعی دارای توان‏ ‏تأثیر بر فعالیت‌های کارآفرینی و راه‏اندازی کسب‏وکار می‌باشد،‏ ‏لذا در این پژوهش به بررسی تأثیر سرمایه‌ی اجتماعی بر راه‏اندازی کسب‏وکار‏ ‏خانگی می‌پردازیم.
‏در این فصل ضمن بیان نظریه‌ها و مفاهیم سرمایه‌ی اجتماعی و مشاغل خانگی، به بررسی مطالعات پیشین در این زمینه می‌پردازیم. در آخر نیز به بیان چارچوب نظری و مدل مفهومی و زیر بنایی پژوهش پرداخته می‌شود.

‏2-2-تعاریف و نظریه های سرمایه اجتماعی
‏مفهوم سرمایه را می‏توان از آرای مارکس دنبال نمود. در مفهوم پردازی مارکس، سرمایه بخشی از ارزش اضافی است که سرمایه‏داران و کسانی که ابزار تولید را در اختیار دارند، از گردش کالاها و پول در فرایندهای تولید و مصرف، آن را به دست می‏آورند (توسلی و موسوی، 1384: 2). در واقع سرمایه را هم به عنوان یک مفهوم و هم به عنوان یک تئوری می‏توان در نظر ‏گرفت. سرمایه به عنوان یک مفهوم، سرمایه گذاری در انواع خاصی از منابع ارزشمند جامعه می‏باشد و به عنوان تئوری فرایندی است که توسط آن سرمایه حاصل می‏شود و برای بازگشت مجدد به کار‏ ‏گرفته می‏شود (لین، 2001: 3). ‏اگر سرمایه‏ی فیزیکی چیزی است که در ساختمان، زمین یا تجهیزات مولد وجود دارد، سرمایه‏ی مالی چیزی است که یک فرد در بانک دارد (پول) و سرمایه‏ی انسانی چیزی است که در ذهن وجود دارد (آموزش و مهارت‏ ‏های مختلف)، سرمایه‏ی اجتماعی چیزی است که در روابط یا شبکه‏های خود با دیگر افراد داریم (تاج‌بخش، 1385: 28).
‏در واقع ما می‌توانیم سرمایه‏ی اجتماعی‏ ‏را از دیگر انواع منابع متمایز نماییم. سرمایه‏ی اجتماعی، منابع در دسترس افراد است که تابع موقعیت آن‏ها در ساختار ارتباطات اجتماعیشان می‏باشد. اما ارتباطات اجتماعی چیست؟ ما می‏ ‏توانیم به طور مفهومی 3 جنبه از ساختار اجتماعی را که هرکدام در انواع مختلف ارتباطات ریشه دارند را تشخیص دهیم:
‏ارتباطات داد و ستد: در این نوع ارتباطات کالاها و خدمات در ازای پول یا تهاتر معاوضه می

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری و پیشینه تأثیر سرمایه‌ ی اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری و پیشینه تأثیر سرمایه‌ ی اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری و پیشینه تأثیر سرمایه‌ ی اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.